2013. Április 09. Kedd, 14:00
Iskolakert Staféta program indult Gödöllőn. A program keretében iskolás gyerekek ismerkedhetnek a kerti munkákkal és a biokertészkedéssel, de a pedagógusok is "kedvet kaphatnak" egy saját iskolakert kialakítására.
A Darányi Ignác Terv és az Új Magyarország Vidékfejlesztési Program (ÚMVP) támogatásával március elején indult Gödöllőn a REGINA Alapítvány kertjében az a programsorozat, amely során a környékbeli iskolások megismerkedhetnek a biokultúrás kerttel és annak gondozásával. A helyszínen érdekes előadásokkal és átfogó ismeretekkel várják az odalátogatókat. A kerti ökológiai program keretében a gyerekek bekapcsolódhatnak az aktuális munkákba és elsajátíthatják a biokertészkedés alapjait.
Az Iskolakert Staféta célja, hogy az iskoláskorú gyerekek figyelmét felhívják a körülöttük zajló természeti folyamatokra, továbbá, hogy ötletet nyújtson, példát mutasson a többi iskola számára, hogy saját iskolakert programot indítsanak. Mivel napjainkban a gyerekek a kapcsolatot egymás közt gyakran elektronikus úton tartják, az Iskolakert Staféta programban lehetőségük nyílik személyes és közös élményekre, beszélgetésekre, fizikai munkára és mozgásra is, amit az eddigi tapasztalatok alapján a kertbe érkező fiatalok kifejezetten igényelnek. Szintén jó lehetőség számukra, hogy korábban nem ismert növényeket ismernek, szagolnak, kóstolnak és szeretnek meg.
A Darányi Ignác Terv keretein belül létrejött programjával a REGINA Alapítvány abban szeretne segíteni a helyi családoknak, hogy gyerekeik számára olyan élményeket kínál, melyek során a fiatalok felkészülhetnek egy fenntartható és tudatos életre, életmódra. A projekt három hónapja alatt heti rendszerességgel, csütörtökönként délután 2 órától lesznek nyitva a REGINA Kert kapui a gödöllői és környékbeli iskolák osztályai számára. Az iskolások hétről-hétre adják át a kert gondozásának staféta botját egy másik osztálynak, innen a program elnevezése.
„A program hozzájárul ahhoz, hogy a résztvevő diákok kapcsolatba kerüljenek a saját élelmiszerükkel, nyomon követhessék az élelmiszer útját a magtól a tányérjukig, szembesüljenek saját képességeikkel, erejükkel, kitartásukkal, és megtapasztalják a közösségben való munkálkodás élményét. A projekttel azt is szeretnék megmutatni a pedagógusoknak, hogy milyen egyszerűen elindítható egy iskolakert: alacsony költséggel, kis helyigénnyel, egyszerű módszerekkel ki lehet alakítani úgy, hogy nyári fenntartására ne legyen szükség, tehát hogy iskolakertet érdemes művelni akár az iskolák területén is.” - mondta Mátyás Izolda, az Iskolakert Staféta program szakmai vezetője.
Az oktatott témák között a növénytermesztési tapasztalatokon túl szerepel egyebek között a komposztálás, a fűszernövények típusai, az esővíz és napenergia használatának fontossága, és a talaj megfelelő gondozása is. A stafétában résztvevő osztályok a tavaszi félév végén egy közös, játékos betakarítási ünnep és főzőcskézésen vesznek majd részt, ahol felhasználhatják a félév során szerzett kerti tapasztalataikat is.
A programról és jelentkezésről további információ itt olvasható.
{jcomments on}